Így csinálnak újgenerációs híradót magyar fiatalok a TikTokon
- Hello Trend
- 2022.01.25
A hírgyűjtő és újrapublikáló weblapok a média elavult mellékterméknek tűnhetnek, de úgy tűnik, a 30 év alatti korosztálynak is lehet újat mutatni ebben a műfajban. Feltűnt egy új platform, amely erős TikTok jelenléttel is segíti a fiatalok eligazodását a hírek végtelenjében.
A Hírflip alapítói abból indultak ki, hogy a mai fiatalság körében erős az adatkereskedelem elleni érzés, így hírportál applikációjukat úgy alkották meg, hogy csupán egy tanuló algoritmus figyeli a felület látogatóját, így semmilyen adatot nem rögzítenek a felhasználóról. A fiatal vállalkozók a mai kor követelményeinek megfelelően mobil app formátummal indultak, és ebben is csak azért kérnek helyrajzi adatokat, mert van időjárás jelentés is a tartalmak között.
A küldetés: megtanítani a fiatalokat hírt olvasni
Mint az a piackutatás során kiderült, a fiatalokat nemcsak a gaming közösséget érintő hírek érdeklik, hanem bizony minden, ami a szűkebb vagy tágabb életterükben történik. Az ötletgazdák maguk is átélték a Covid-járvány kezdetén, hogy a számtalan forrásból származó ellentmondásos hírek mennyire megzavarhatják a tisztán látást, ezért olyan online teret hoztak létre, ami nem részlehajló, befolyásoló, hanem neutrális azáltal, hogy minden témában széles spektrumon adja meg a tájékozódás lehetőségét. 200 hírforrásból napi fél millió hírt tesznek közzé, amit kategóriákra oszt a rendszer és a felhasználók perszónák alapján kapják az egyénre szabott, mégis sokrétű információkat. Azzal, hogy a témakörök köré különböző oldalak híreit fűzik be, arra igyekeznek nevelni a közönségüket, hogy saját véleményt alakítsanak ki a világról. Mindezt egy olyan felületen, amely megfelel a Z generáció médiafogyasztási gyakorlatának.
A fiataloknak TikTok, az idősebbeknek átlátható webfelület
Ennek a korosztálynak a keresztje a kimaradástól való félelem (FoMO), ami miatt a tagjai úgy érzik, 5 percenként rá kell pillantani a telefonra, nehogy elmulasszanak valamit, ami éppen most történik, függetlenül attól, hogy annak van-e jelentősége az ő életükre, vagy sem. Ez nemcsak médiazajt teremt az egyének körül, de kételyek közé is sodorja a hírek (és álhírek) fogyasztóit. A Hírflip ezért megkövetel egy minőségi szintet a hírek „beszállítóitól”, vagyis a pár hónap alatt összegyúlt 35.000 követő és a többmillió heti látogató biztosan valós híreiket kap. A szerkesztők ezekből napi három anyagot készítenek TikTokra, meglehetősen egyedi módon.
Kik vannak az állatmaskarákban?
A Hírflip applikációt megálmodó testvérpár valami megjegyezhető és differenciálható formátumot szeretett volna a TikTokon is, ezért jelmezekben szemezgetnek a hírekből. Jelenleg 12 állat „bőrét” tudják magukra ölteni az oroszlántól az elefántig, de az állati hírhadarókat azonnal értesítik a kereskedők, ha újabb áru érkezik valamelyik jelmezboltba. A hét fős fejlesztőcsapattal működő vállalkozás ettől függetlenül komolyan gondolja első B2C projektjét, és már dolgozik azon, hogy a formulát egy külföldi piacon is bevezesse.